تبلیغات
پی سی بازی
لینکدونی - لینک های جالب از سراسر وب

توانا رسانه نوین
وبلاگ تخصصی سر طناب
ایکس پورت
ارسال لینكهای جالب توسط شما برای لینكدونی ...
ادامه - آرشیو لینکدونی ...

آمار وبلاگ

امروز :
دیروز :
این ماه :
ماه قبل :
کل :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
تعداد صفحات :

قدرتمند ترین سایت ارائه خدمات طراحی وب سایت و نرم افزار های کاربردی

پیشنمایش بازی MAFIA 2

برای شما پیشنمایش بازی MAFIA 2  رو گذاشتم امیدوارم خوشتون بیاد.

پیش نمایش Mafia II

نام بازی

Mafia II

سازنده بازی

2K Czech

انتشار دهنده

2k Games

تاریخ انتشار

احتمالا پائیز 2009 ( اطلاعات بیشتر در پایان پیش نمایش )

انتشار برای کنسولهای؟

PC, PS3,Xbox360

سن مورد نیاز برای بازی كردن

18 سال به بالا

سبک

اکشن، ماجراجویی، آزادانه


 


مقدمه

7 سال گذشت! بله هفت سال پیش بود که برای اولین بار با یکی

از بهترین بازی های اپن ورد آشنا شدیم و کسانی که اخبار دنیای

گیم را دنبال می کردند می دانند که مافیا به حق خودش نرسید و

جوایزی را که می باید کسب نکرد. ( اگر به بزرگ بودن مافیا

اعتقاد ندارید اطلاعاتی از آن را اینجا مطالعه کنید. ) مافیا سبک

جدیدی را وارد بازی های open world کرد. شاید اگر این

بازی دوبله نمی شد آن قدر در ایران طرفدار دو آتشه پیدا نمی کرد

( چون 50 - 60 درصد این بازی داستانش بود ) اما این بازی در

خارج هم بسیار تاثیرگزار بود به طوری که باید تنها بازی open

world آن را لقب داد که هیچ تقلیدی از gta انجام نداده است و

باید دو سردسته اصلی بازی های اپن ورد را مافیا و gta نامید که

تمام بازی های دیگر تقلیدی از این دو هستند. خیلی ها god

fatherرا سومین ضلع مثلث می دانستند ولی گادفادر فقط روح

 

مافیا را در کالبد gta به ما تحویل می داد. تازه آن موقع بود که

ارزش مافیا برایمان چند برابر شد، اگرچه گادفادر بازی بدی نبود

اما این کاملا مشخص شد که تنها بازی ای که می تواند دوباره

خاطره مافیا را برایمان زنده کند فقط مافیای 2 است! می دانید که

اکثر بازی های ژانر تقلیدی از gta هستند و بعضا تقلید های

موفقی از جی تی ای صورت می گیرید اما هیچ کدام نتوانستند "

استانداردهایی " که جی تی ای بنا کرده بود را توسعه بدهند مگر

نسخه بعدی خود جی تی ای! در مورد مافیا هم که اصلا تقلید

درخوری صورت نگرفت که بخواهد استاندارهایش را بهبود ببخشد

و امید ما به فقط نسخه دوم است. Mafia II مانند بسیاری از

بازیهای دیگر از انحصار PC خارج شده است و در کنار PC به

طور همزمان برای X360 و PS3 منتشر خواهد شد. البته می

دانید که نسخه اول هم برای PS2 و Xbox منتشر شد اما به

دلیل پورت شدن بسیار بد، فقط برای PC بازان مانند یک خاطره شیرین ماندگار باقی ماند.
شرح یکی از مراحل ( کوچک ترین اشیاء هم بعد دارند! )
در این قسمت یکی از مراحل بازی که نمایش داده شده است را

برای شما شرح می دهیم تا شما با بازی آشنایی پیدا کنید.

در این مرحله ماموریت Vito ( شخصیت اول بازی ) اینست که به همراه Joe  و یک پسربچه نوجوان به نام Marty به مرکز شهر بروند و وارد یک پارتی شلوغ و فاسد شوند. ویتو تا آنجا رانندگی می کند، آنها لباس های خدمت کاران را می پوشند و به پارتی نفوذ می کنند و یک بمب دستی را در اتاقی کار می گزارند تا رئیس باند رقیب را ترور کنند و زنده از آنجا خارج می شوند. همه اینها به صورت real-time اتفاق می افتد و هیچ دمویی پخش نمی شود. در راه ویتو تمام این نکات را شرح می دهد و وقتی به پارکینگ ساختمان می رسند ویتو به پسربچه می گوید که همان جا بماند.آن طور که نمایش داده شده است ویتو و جو در آسانسور خدمتکاران را می زنند و لباسشان را با آنها عوض می کنند و بعد به سمت مهمانی شیک حرکت می کنند. یک پیانوی نفیس در حال نواختن است و یک دسته گانگستر با کت و شلوارهای گران قیمت با ویتو و جو شوخی می کنند تا آنها به اتاق مورد نظر که در پشت دیوار بار قرار دارد برسند. بعد از وارد شدن به اتاق به بهانه تمیزکردن لکه روی فرش، بازی به یک سکانس سینمایی کوتاه تبدیل می شود و جو بمب را در زیر میز جاسازی می کند و بعد ویتو و جو به کنار پنجره می روند تا از آنجا خارج شوند.
از شانس بد ویتو و جو بمب زود عمل می کند و نزدیک است که هردویشان کشته شوند، رئیس باند رقیب هم که به دست شویی رفته بوده است با خوش شانسی جان به در می برد و پا به فرارمی گزارد. همین جا سکانس سینمایی تمام می شود و ویتو و جو با یک جهش روی میز مجلل کنفرانس که بر اثر انفجار شکسته است می پرند و به تعقیب رئیس گانگسترها که الان همه آنهاخشمگین و اسلحه بدست شما را هدف قرار می دهند می پردازند تا رئیس را بکشند. اینجاست که مشخص می شود گیم پلی مافیا از استاندارد " آزادنه دور و اطراف بچرخ و مردم رو بکش " به یک

" شوتر سوم شخص وظیفه ای " تبدیل شده است.
این گیم پلی مافیا را بیشتر یک بازی شوتر و کمتر یک بازی راهبردی کرده است و مبارزات در مافیا سریع تر و کشنده هستند.حتی با وجود اینکه اسلحه ها مرسوم به دهه های 40 و 50 مانند اسلحه های کمری، تفنگ ها و مسلسل ها هستند مبارزه ها سریع و هیجان انگیز هستند. در واقع اینبار به جای اینکه بعد از کمی صدمه دیدن باید به دنبال یک بسته سلامتی می گشتید گیم پلی بازی به سمت بازی هایی مثل گیرز آو وار و کال آو دیوتی رفته است و از سیستم کاور گیری استفاده می کند و شما پشت دیوارها، میز و اتومبیل ها پناه می گیرید و بعد شروع به تیر انداز می کنید. شما می توانید به صورت کورکورانه شلیک هم بکنید. دشمنان هم هوشمند هستند و در پشت دیوارها پناه گیری می کنند. آنها حتی میزها را هم وارونه می کنند و پشت آنها کاور می گیرند. چند گلوله پشت سر هم کار شما را می سازد و شما باید سریع پناه بگیرید همچنین شلیک یک گلوله به سر دشمنان آن ها را از پا درمی آورد.داشتم می گفتم! تعقیب و گریز زیاد طول نمی کشد اما بسیار پرهیجان است. در اینجا باید به گروه طراحی محیط بازی یک آفرین حسابی گفت. در هنگام تیراندازی بطری ها و لیوان ها با صدای بلند می شکنند، اسباب و وسایل کوچک به زیبایی خرد می شوند و هنگامی که به طور اتفاقی یک گلوله به لوله کشی آب درون دیوار برخورد می کند آب فوران می کند و یک سیل کوچک در راهرو راه می افتد و ممکن است بعضی جاها جلوی دید شما را هم بگیرد. جو و ویتو به سمت آسانسور می روند اما آنجا تعدادی

گاگنستر مسلح ایستاده اند. به محض دیدن یکدیگر همه با پرتاب خود و غلط زدن! پناه می گیرند و در همین حین شلیک هم می کنند اما جو که زیاد زیرک و فرز نیست در مخمصه می افتد و زخم کوچکی برمی دارد اما بعد از اینکه خیالش راحت می شود یقه خود را درستت می کند. مافیا همچنین یک سیستم مبارزه جدید خواهد داشت که اطلاعاتی از آن منتشر نشده است.
بعد از اینکه ویتو و جو بلاخره به طبقه همکف می رسند خود را در ماشین پرتاب می کنند تا رئیس رقیب را تعقیب کنند و یک تعقیب و گریز حسابی از نوع مافیایی اش راه می افتاد. در اینجا ویتو رانندگی می کند و جو با اسلحه خود به ماشین رئیس شلیک می کند. البته شلیک فقط در صورتی اتفاق می افتد که شما به

اندازه کافی به ماشین دشمن نزدیک باشید و این همه چیز را برای شما سخت تر و جذاب تر می کند. ویتو باید در زاویه مناسب به ماشین دشمن نزدیک شود تا جو بتواند شلیک کند. در اینجاست که باز هم به سازندگان تبریک می گویند اتومبیل ها فقط یک بدنه

آهنی روی چهار تا چرخ نیستند بلکه اگر شما بتوانید موتور ماشین را هدف قرار دهید با افکت های بسیار زیبا منفجر می شود. تخریب پذیری و فیزیک ماشین ها هم بسیار طبیعی است بطوری که شما را به یاد بازی Burnout Paradise می اندازد!
گیم پلی ( توسعه داده شده )
شما در بالا کمی با گیم پلی و گان پلی بازی آشنا شدید ما در اینجا به جنبه های بیشتر می پردازیم.روایت سینمایی خوب همه ما شاهد انتشار
gta iv در سال گذشته بودیم که واقعا

غوغایی نه تنها در ژانر خود بلکه در صنعت بازی ها به پا کرد

اما مافیا چه چیزی را به ما ارائه می دهد که gta نداد؟ Vito Scaletta چه کار خواهد کرد تا بازیباز را به یاد Niko Bellic نیاندازد؟ بزرگترین ویژگی که مافیا را نسبت به عنوانی هم چون gta iv جدا می کند روایت سینمایی مانند آن است. مافیا

حس دیدن یک فیلم گانگستری خوب را به ما القا می کند. نسخه

اول یکی از معدود بازیها بود که به درستی ما را در تجربه یک فیلم کلاسیک گانگستری قرار می داد. نکته دقیقا همین جاست.

تفاوت بزرگ gta و مافیا همین است و سازندگان با دانستن کامل این موضوع نه تنها هیچ تغییری در این زمینه نداده اند بلکه به گفته خودشان 10 برابر بیشتر نسبت به گذشته این حس را به ما منتقل می کنند.   در نسخه اول که تمام اتفاقات آن از زبان تامی بازگو می شد به طور عمده فقط به اتفاقات مهم و اساسی و اکشن زندگی تام می پرداخت و زندگی روزمره یک گاگنستر را نشان نمی داد. اما درمافیای 2 گیمر علاوه بر اتفاقات اکشن، زندگی روزمره ویتو را نیز تجربه می کند و این دو به صورت متعادل در موازات یکدیگر قرار دارند. در واقع ما مثل گذشته با سکانس های اکشن زیادی که در متن داستان بازی قرار دارند و حس هیجان از نوع گاگنستری و مافیایی را در ما ایجاد می کنند طرف هستیم و در کنار این با اتفاقات عادی و لحظات آرام زندگی ویتو نیز همراه خواهیم بود.روند خطی نسخه اول یک بازی خطی بود و از فرمول ساده پیشروی مرحله به مرحله پیروی می کرد و خیلی این انگیزه را به بازیباز نمی داد که در شهر به اکتشاف بپردازد. همین خطی بودن در یک فضای اپن ورد یکی از لذت بخش ترین بازی ها را برای ما رقم زد و خیلی ها همین ویژگی مافیا را دوست دارند. اما آیا مافیای 2 نیزهمان شیوه خطی را دنبال خواهد کرد یا مثل جی تی ای و بازی های دیگر آزادی عمل بسیار زیادی را در اختیار بازیباز قرار میدهد؟ آیا این بازی از اصل خودش دور خواهد شد؟ جواب خیر است. سازندگان از همان ابتدا که استارت کار زده اند خواستارایجاد یک تعادل نسبی بین روند خطی بازی و دنیای آزادانه آن هستند آنها می خواهند داستان قوی و شخصیت های عمیق و باورپذیر خود را در یک جریان خطی روایت کنند.
اما در کنار این سازندگان می خواهند تا آنجایی که ممکن است به بازیباز آزادی عمل بدهند. مثلا مرحله ها را می توان به چند طریق مختلف به پایان رساند و حتی بعضی وقت ها انتخاب هایی که گیمر

در مسیر بازی انجام می دهد بر داستان بازی تاثیر می گذارد (

هنوز اطلاعات دقیقی از این تاثیرات در دست نیست که آیا بازی چند پایان خواهد داشت یا نه ) همچنین در کنار داستان اصلی تعداد زیادی ماموریت ها جانبی وجود خواهد داشت که به بازی تنوع خواهند داد. مراحل سازندگان تمام تلاش خود را در طراحی مراحل بازی به خرج داده اند تا به همان زیبایی و جذابیت های نسخه قبلی باشند. در این بازی شما هر کاری را که یک گاگنستر حرفه ای انجام می دهد راتجربه خواهید کرد از قاچاق اجناس مختلف تا آسیب زدن به خانواده های رقیب. در یک جمله باید گفته که شما یک مافیای واقعی را احساس خواهید کرد. مکانیزم جدید
اگر یادتان باشد در نسخه اول هر ماشین قفل مخصوص به خود را داشت و اگر می خواستید سوار ماشینی بشوید باید حتما از قبل نحوه باز کردن آن را از تعمیرکار خانواده یاد می گرفتید که آزادی بازیباز را محدود می کرد. اما اینبار این مکانیزم برداشته شده و

یک مکانیزم جدید جایگزین آن شده است که گیم پلی را ساده و موثر می کند به این صورت که شما هر ماشین و اتومبیلی که

دیدید می توانید سوار شوید. اینکار با شیوه های مختلفی صورت می گیرد مثلا می توانید با خشونت یا دزدکی سوار ماشین شوید و

هر تکنیکی که به کار می برید پیامد خاص خود را خواهد داشت.
بازی اصلی در دهه 1920 اتفاق می افتاد اما نسخه دوم در سال هایی بین 1940 تا 1950 جریان دارد. تغییر بازه زمانی بازی

باعث شده است که اکشن ها سریع تر باشند و اسلحه ها و اتومبیل های بهتری در اختیار شما قرار بگیرد. اتومبیل های دهه 20 در سرعت 30 مایل بر ساعت به تقلا می افتادند و کنترل شان سخت

می شد اما ماشین های دهه 50 از نظر سرعت چیزی از ماشین های امروزی کم ندارند و هیجان بیشتری به شما القا می کنند. این به گیم پلی بازی خیلی کمک می کند و با اسلحه های قوی تر و

سریع تر مبارزات هم بسیار هیجان انگیز تر می شود.
در بازی پول یكی از اركان های اصلی بازی محسوب میشود مثلا وقتی چیزی میخورید یا جریمه میشوید باید مقدار پول پیاده شوید و گرنه اگر پول نداشته باشید با عرض معذرت باید همراه پلیس

راهی زندان شوید!!! از این مسائل (و شوخی ها) بگذریم به مسئله مهمتری چون هر كه پولش بیشتر عشق و حالش بیشتر میرسیم!!! بله در بازی شما با عبور از مراحل مختلف و بدست

آوردن پول توانایی انجام اعمال گوناگونی را پیدا میكنید میتوانید خانه بخرید و وسایل جدید و مدرن برایش بخرید، میتوانید یك مغازه بخرید و چند كارگر داشته باشید تا رونقی به كسب و كار

حلال (!!!) خود بدهید،در بازی بعد از اینكه پول بیشتری در بیاورید میتوانید لباسهای گران قیمت و ماشینهای مخصوص سریع ، ویلاهای بزرگ را نیز برای خود بخرید. پس همان طور كه میبینید پول در بازی نقش بسیار اساسی را ایفا خواهد كرد و شما با داشتن پول میتوانید خیلی از كارها را انجام دهید كه بدون پول غیر ممكن است.

وقتی از قسمت رانندگی مافیا حرف می زنیم باید بدانیم با چه شاهکاری طرف هستیم - تعقیب و گریزهای مافیا بسیار لذت بخش هستند سیستم تخریب پذیر ماشین ها چیزی از Burnout Paradise کم ندارد و این برای این سبک فوق العاده است! ماشین ها مانند قسمت قبل از فیزیک و طراحی بسیار دقیقی بهره می برند - انفجارها هم که ما عکسی در اختیار نداریم ولی کسانی که دیده اند دهنانشان باز مانده است! اسلحه های بازی کارآمد، سریع و متنوع هستند، به تصویر بالا دقت کنید ویتو دوشکا دستش گرفته است! مسلسل های جنگ

جهانی دوم و شات گان هم که هست فقط اسلحه Hammer of Dawn گیرز آو وار رو اینجا کم داریم!مردم رفتار طبیعی تری دارند راه میروند، در رستورانها غذا میخورند، آشغال خود را به سطل اشغال میریزند، به شكل كارگر وسایل را جا به جا میكنند و... ( هرچند که ما چنین چیزی را در GTA IV دیدیم اما این دلیل نمی شود مافیا این وِیژگی را نداشته باشد به علاوه، تکنولوژی طراحی رفتار مردم در مافیا با gta کاملا فرق می کند. )
پلیس! ( منطقی تر و پررنگ تر از گذشته ... )
در نسخه جدید رفتار پلیس ملایم تر و واقعی تر شده است و خبر از آن پلیس های اعصاب خردکن که فقط و فقط به شما گیر می دادند نیست. به جای اینکه به خاطر یک خلاف کوچک رانندگی تا آخر دنیا هم که می رفتید شما را تعقیب کنند اینبار پلیس ها تنبل هستند و اگر خلاف کنید پس از تعقیب در چند خیابان شما را رها می کنند. اینبار شما تنها موجودی نیستید که پلیس ها زیر نظر دارند و فقط به او گیر می دهند! بلکه دشمنان شما هر اگر خلافی انجام دهند ( حتی سرعت زیاد در خیابانها ) از طرف پلیس مواخذه می شوند.ممکن است در حالی که همه جا آرام است ناگهان یک مرد عادی را هم ببینید که از دست پلیس فرار می کنند ... اگر شما اسلحه بکشید و شهروندان را بکشید پلیس ها سخت گیری بیشتری می کنند و نیروهای کمکی را خبر می کنند و رها شدن از دستشان سخت می شود.پلیس ها در شب تعدادشان کمتر است و شما راحت تر به ماموریت خود می پردازید همچنین باید به نکات ریز هم توجه کنید مثلا اگر یک نفر را در صندوق عقب ماشین پنهان کرده باشید نباید جایی که پلیس هست پارک کنید چون ممکن است آنرا ببیند. برای خلاص شدن از دست پلیس می توانید با رنگ کردن ماشین خود یا عوض کردن لباس ویتو آنها را گمراه کنید.
به علاوه پلیس اینبار در بازی برای خود شخصیت و کاراکتر اصلی دارد که در متن داستان بازی قرار دارند و نقش آنها را در بازی پر رنگ تر می کند. طراحی فنی و هنری همان طور که می دانید زمان بازی از دهه 20 به اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 تغییر کرده است. سازندگان خواستار ارائه یک کار جدید هستند و این شیوه را انتخاب کرده اند تا با قرار دادن گیمر در یک فضای متفاوت  به آنها در تجربه یک کار جدید کمک کنند. 20 سال فاصله زمانی کمی نیست و آنها معتقدند دهه پنجاه یک استیل بی نظیر با موسیقی عالی و هنر خاص خود را دارد.
مافیا یک بازی تاریخی  رئالیستی دقیق است که سازندگان وسواس خاصی نسبت به این موضوع دارند. همه چیز دهه های 40 و 50 شهر نیویورک باید به دقت شبیه سازی شود. با توجه به آنچه که ما در نسخه اول دیدیم این کاملا طبیعی است و هواداران حتی انتظار بیشتری دارند. سازندگان مافیا هم در جواب اعلام کرده اند ما تا جایی پیش رفته ایم که علاوه شبیه سازی دقیق جزئیات محیط، شهر، مردم و وسایل نقلیه، اسباب و اثاثیه داخل خانه ها را هم شبیه سازی کرده ایم. مثلا اگر قرار باشد یگ

یخچال در خانه وجود داشته باشد باید از لحاظ ظاهری و صدا دقیقا همان چیزی باشد که در دهه 50 وجود داشه است. ما دقیقا شما را در دهه 50 شهر نیویورک قرار می دهیم و این شبیه سازی در گیم پلی بازی هم تاثیر خواهد داشت.با توجه به این که شهر نسخه اول (  Lost Heaven) و شهر نسخه دوم ) Empire City ) هر دو ازNew York الهام گرفته شده اند این سوال به وجود می آید که این دو شهر چه شباهت هایی را با هم خواهند داشت. با توجه به اینکه Empire City به طور کاملا مجزا و از بن طراحی شده است باید بگیم که هیچ شباهتی و بازی در یک شهر کاملا جدید جریان خواهد داشت. القای حس آن دوران و شبیه سازی شهر برای سازندگان بسیار مهم بوده است بنابراین نیویورک رفته و هزاران عکس راتهیه کرده اند و تحقیقات بسیاری برای طراحی تک تک مراحل انجام داده اند. آنها یک مجموعه شامل هزاران عکس از ساختمان ها، اتومبیل ها، مردم و ... تهیه کرده اند که به گفته خودشان بیشتر از نیازشان هم هست. نکته دیگر اینکه مساحت Empire City در مایل مربع خواهد بود که این دقیقا همان مساحت Lost Heaven است با این تفاوت که فضاهای اطراف شهر و زمین های بایر Empire Cit نسبت به Lost Heaven کمتر استو در عوض خود شهر و ساختمان ها بزرگتر هستند و بیشتر فضای بازی را مناطق شهری اشغال کرده اند. دلیل اینکار اینست که داستان بازی بیشتر در خود شهر جریان دارد و کمتر به خارج از شهر کشیده می شود و سازندگان می خواهند با اینکار تمرکز خود را در طراحی شهر بگزارند تا هر چه بهتر آن را طراحی کنند. شما هیچ صفحه لودینگی را هنگام گشت و گذار در شهر نخواهیددید حتی هنگام ورود و خروج به هر یک از 100 محیط  داخلی بازی مثل بارها، گاراج ها و ... که در شهر وجود دارد. همه این ها در دنیایی با تخریب پذیری بالا قرار دارند.خیلی ها علت موفقیت و برتری مافیا نسبت به بازی های دیگر ژانر را ارائه یک سبک جدید و کاملا مجزا از سبک gta می دانند.با بدست آمدن اطلاعتی جدید از مافیا 2 برخی شباهت های سطحی و کوچک اما زیاد با gta iv مثل نحوه رفتار مردم در خیابان ها، تنوع خاص اتومبیل ها، فضاهای داخلی و ... مشاهده شد و این نگرانی را به وجود آورد که بازی از مسیر اصلی خودش منحرف شده باشد چیزی که هواداران اصلا دوست ندارند.اما وقتی از سازندگان در این باره سوال شد آنها موضوع را رد کردند و گفتند که مافیا از یک تکنولوژی و موتور کاملا مجزا ازبازی gta بهره می برد و آنها هیچ معامله تکنولوژی با شرکت راک استار صورت نداده اند و صد در صد موتور بازی کار خود شرکت است. آنها حتی از هنرمندان و مهندسان خود ارائه موتوربهتر و قوی تر را خواسته اند و معتقدند اگر نگاهی به عکس های منتشر شده از بازی بندازیم هنر را به زیبایی درک می کنیم. هدف آنها همچنین ارتقا و برتری تمام جوانب گیم پلی از شوتر سوم شخص تا رانندگی نسبت به بازی های هم سبک است و سازندگان قول اینکه مافیا 2 در زمینه " هنر " خواهد شد را داده اند  در یکی از تریلرهای نمایش داده شد شهر در حال برف باریدن نشان داده شده است اما آیا در خود بازی شاهد باریدن برف خواهیم بود مشخص نیست – سازندگان برای اینکه تریلر را با موتور بازی بسازند از تعطیلات خود صرف نظر کردند  داستان ( عمیق تر از قبل و یک درام جنایی کامل )
اول از همه باید بگم که نویسنده داستان مافیا1 نویسنده این بازی هم هست ( هورا! ) و قول داستان عمیق تر و بهتری را داده است.
داستان بازی در مورد شخصی به نام
Vito Scaletta یک مهاجر فقیر ایتالیایی است که با مهاجرت به آمریکا قصد دارد زندگی خود را از فقر خارج کند. او کل زندگی اش را در یک خانواده فقیر بزرگ شده است و دوست ندارند مانند پدرش برای همیشه فقیر و پست زندگی کند. او میخواهد شبیه افرادی باشد که زمان کودکی در خیابان ها می دید. افراد پولداری که بیشتر اهمیت و احترام را دارند. او می خواهد یک "Made man " شود. Made man فرد بیگانه ای است که وارد یک خانواده مافیایی می شود و با پیشرفت در آنجا به یک عضو ارشد خانواده تبدیل می شود و احترام زیادی دارد. البته تبدیل شدن به یک made man شرایط خاصی دارد از جمله آنکه آن مرد حتما باید ایتالیایی باشد. ویتو که خلاف کرده است به زندان می افتد اما با شروع جنگ جهانی دوم به جنگ فرستاده می شود و پس از بازگشت از جنگ دوباره راه خلاف را پیش می گیرد و تلاش مادرش هم برای اصلاحش نتیجه نمی دهد. او به کمک دوست دوران بچگی اش Joe Barbaro که شخصیتی پرحرف دارد اما نترس و یه یک خلافکار حرفه ای است قصد دارد تا وارد یک خانواده مافیایی

بشود که از رقبای خود عقب افتاده است. حالا ویتو همه چیز برای موفقیت ویتو آماده است و او باید اوضاع را به نفع خود و خانواده اش تغییر دهد. جو صمیمی ترین و نزدیک ترین دوست ویتو است و او را در این راه همراهی می کند و شباهت زیادی هم به رابرت دنیرو در فیلم Goodfellas دارد. به گفته سازندگان بازی از فیلم های معروف Goodfellas و The Godfather الهامات زیادی گرفته اند  موسیقی و صدا اگر یادتان باشد در نسخه اول در ماشین ها رادیویی وجود نداشت اما با این حال در بازی موسیقی های کلاسیک

Jazz پخش می شد که بسیار شنیدنی و مناسب آن دوران بود از جمله موسیقی متن بازی و موزیک هایی که از گرامافون بار سالیانی پخش می شد. در نسخه دوم تمام ماشین ها رادیو دارند و علاوه بر همان موزیک معاصر اخبار و اتفاقات شهر نیز از آن پخش می شود. سازندگان با استخدام یک نوازنده ماهر از او خواسته اند تا آهنگ های اندکی متفاوت از استاندارد های ارکست سمفونی را برای آنها بسازد تا موسیقی بازی دیگر هیچ حرفی را باقی نگذارد و تازگی هم داشته باشد. اینکار برای دادن ریتم تندتر و هیجان انگیز به موسیقی بازی که در صحنه های اکشن لازم است نیز صورت گرفته است.
نتیجه با توجه با تمام چیزهایی که گفتیم باید منتظر شاهکاری دیگر برای
PC بازان و یک شاهکار جدید برای کنسول دارها باشیم. در پایان باید گفت که مافیا2 همان چیزی که مافیا1 به ما عرضه کرد اما بیشتر و با کیفیتی بهتر به ما عرضه می کند. دنیای بزرگ و طبیعی تر، رانندگی بهتر، گان پلی ( سیستم مبارزات ) ارتقاء داده شده و مدرن، داستان عمیق تر با روایت سینمایی، الهام گرفت از فیلم های بزرگ گانگستری مثل Goodfellas و یک سیستم مبارزه تن به تن جدید هر کسی را شیفته خود می کند.
اخبار مافیا


به اخباری که بدست ما رسید توجه کنید


 در
the 2K Czech 1- یک گروه بزرگ 120 نفری بر روی ساخت آن کار می کنند و سازندگان تکنولوژی ساخت بازی (Illusion Engine ) را در سه سال گذشته ارتقا داده اند.
2- مافیا2 امسال منتشر نخواهد شد! به دلیل بحران اقتصادی جهان روند کار کند شده است. ( منظورمان سال میلادی بود! )
3- ویتو شخصیت اول بازی هم جنس باز است! و این امر یک نقش کلیدی را داستان بازی می کند.

1.
4- وقتی از سازندگان از حضور شخصیت های نسخه اول در نسخه دوم سوال شد آنها جواب دادند که اکثر شخصیت های مافیا یک عاقبت خوشی نداشتند اما ما هم احتمال این موضوع را انکار نمی کنیم. اخیرا هم فاش شده شخصی به نام فرانک در بازی حضور دارد اما آیا همان فرانک است یا خیر هنوز تایید نشده است.5- بازی کردن داستان اصلی در حال حاضر حدود 10-12 ساعت طول خواهد کشید.

 

نوشته : ارش در چهارشنبه 8 مهر 1388 نظرات ( ) - لینک مطلب


جست و جو در سایت
 

 

آرشیو
موضوعات
آخرین مطالب ارسالی
نویسندگان
لینک دوستان
ابر برچسب
 

 

 

All Right Reserved By ~  Coded For blogfa , Mihanblog & ... By : www.Web-fa.mihanblog.com