تبلیغات
پی سی بازی
لینکدونی - لینک های جالب از سراسر وب

توانا رسانه نوین
وبلاگ تخصصی سر طناب
ایکس پورت
ارسال لینكهای جالب توسط شما برای لینكدونی ...
ادامه - آرشیو لینکدونی ...

آمار وبلاگ

امروز :
دیروز :
این ماه :
ماه قبل :
کل :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
تعداد صفحات :

قدرتمند ترین سایت ارائه خدمات طراحی وب سایت و نرم افزار های کاربردی

نقد بازی tomb raider: underworld
دسته : نقد بازی ,
با سلام این هم نقد بازی  tomb raider: underworld
امیدوارم خوشتون بیاد
برای دیدن کل مطلب به ادامه مطلب بروید
هم اکنون منتظر نظراتم

http://www.vgboxart.com/boxes/PS3/14565_tomb_raider_underworld.jpg

Tomb raider: legend (افسانه )در سال 2006 بار دیگر با بازی لارا به سود دهی خود رسید و به ثمر نشست و بازتاب او در Anniversary tomb raiderسالگرد)در سال 2007هم نتیجه داد. اما هیچ کدام از آنها به عنوان برگ افتخار لارا باقی نماندند . شما طرفداران و مشتاقان سری tomb raider حتماً منتظرشنیدن داستان ، خبرها، و اطلاعاتی از عنوان جدید این بازی هستید. بنابراین زیاد وارد حاشیه ها و گذشته ها نمی شویم و شما را مستقیماً وارد دنیای جدید tomb raider:underworld می کنیم . البته در مورد توضیحاتی که در ذیل آمده است هیچ گونه قضاوتی نمی کنیم، چرا که تا عرضه انتشار بازی زمان زیادی باقی مانده است و ممکن است تغییرات اساسی را در بازی شاهد باشیم .
نمایشی که دیدیم تقریباً نیمه مرحله چهارم بازی در mayan ruin واقع در مکزیکو بود.قسمت عمده اکشن بازی در تلاش لارا برای پیدا کردن راه ورود به دنیای زیرین mayan می باشد که باید از یکسری دروازه هایی که در ruins قرار دارد را باز کند. قبل از اینکه مراحل بازی را شروع کنید ، باید مواظب دو خطر عمده باشید : دزدها و پلنگها.

.
[تصویر: tombraider.jpeg]

فراست و زیرکی به کار رفته در underworld موجب رفتار جدید دشمنان شده ، و اینکه آنها چگونه باشند و شما چگونه عمل کنید به طور کلی متفاوت شده است . پلنگها ممکن است به طور دزدانه ناپدید شوند، به طور مستقیم به شما حمله کنند و یا به آرامی منتظر باشند که شما حمله را شروع کنید . و بر خلاف قسمت های قبلی ، یکسری از دشمنان شما مانند گربه های در حال جست وخیز می توانند شما را دنبال کنند که این کار آنها باعث می شود شما به سختی جای امنی را پیدا کنید ، و بتوانید سر فرصت و از راه دور آنها را در تیررس خود قرار دهید .
زمانی که پلنگها و دزدها در مبارزه مغلوب شدند ، شخصیت اصلی بازی(لارا) با تفنگهای آتشین خود به میان صحنه پریده و با کمک اسلحه (دو کلت معروفش) ، دشمنان مزاحم را خیلی سریع مورد هدف قرار می دهد. Eidos خاطر نشان کرد که شما می توانید اشیاء را به صورت دوتایی مورد هدف قرار دهید ، وسایل را از سر راه خود بلند کرده و از اسلحه های جدیدی استفاده کنید که سر آنها به شکل نارنجک می باشد. اجساد دشمنان در بازی نیز باقی می ماند، حتی اگر شما به عقب برگردید و سپس به این مرحله برگردید، می بینید که اجساد به همان حالتی خواهند بود که شما آنها را ترک کردید.
زمانی که دشمنان به طور کامل از بین رفتند ما به قسمت بزرگی از یک معبد هدایت می شویم. جایی که eidos قسمت هایی از انیمیشن لارا را برای ما به نمایش درآورد. زمانی که او(لارا) از اسلحه استفاده می کند شدیداً خشمگین بوده و با دهان باز فریاد می زند و هنگامی که کارش را با موفقیت به پایان می رساند لبخندی از رضایت بر لب دارد. سپس بر روی زمین می غلتد ، و سر تا پا گل آلود می شود ولی بعد ازآن برای چند لحظه در باران ایستاده و گل ها از بدنش شسته می شوند.eidos مدل کاملاً جدیدی را در مورد شخصیت او به کار برده که صورت و بدن انیمیشنی او ،ویژگیهای جدیدی دارد. حرکات لارا برپایه ژیمناستیک المپیک بوده که eidos این حرکات را به تسخیر خود درآورده است.



شما می توانید به اشیاء و آیتم های موجود در underworld امیدوار باشید چرا که هر کدام کارهای ویژه ایی را انجام می دهند . شخصیت اصلی ما این موضوع را با برداشتن یک تیرچه(تخته چوب) که دزدها در پشت خود قرار داده اند ، به خوبی نشان می دهد. اگر چه شما می توانید در نبرد خود از سایر آیتم ها نیز استفاده کنید ، ولی زمانی که این تیرچه بلند را بالا نگه داشته اید ،می توانید بدوید و آن را پرتاپ کنید ، این تیرچه برای شما استفاده های مهم دیگری هم دارد که برای پیشروی شما به مرحله بعدی می توان از آن استفاده کنید . نزدیک یک ستون ایستاده و حفره ایی را با استفاده از سر آن (تیرچه) ایجاد کنید و پس از انجام این کار شما می توانید از این تیرچه برای تاب خوردن و رسیدن به لبه بعدی استفاده کنید.eidos از این قسمت بازی برای برجسته اهمیت دادن آیتم ها و اشیاء استفاده می کند. لارا نسبت به تخته چوبی که در حال عبور از آن است ، عکس العمل نشان داده و بیشتر شبیه یک سرسره ازآن استفاده می کند ، چرا که تخته چوب خیس و بارانی شده است.
http://ps3media.ign.com/ps3/image/article/848/848767/tomb-raider-underworld-20080130053330765_640w.jpg

شما می توانید از اشیاء به خوبی استفاده کنید، هنوز می توانید با چنگک ، قلاب گاه را بگیرید. اما در این بازی تشخیص دادن نقاطی که بتوانید به آنها قلاب بزنید ، کمی دشوارتر می باشد و شما باید با جست وجوی بیشتر این نقاط را پیدا کنید .سابقاً هر جا که اشیائی بین لارا و محلهای قرار گیری قلاب وجود داشت، باعث جدا شدن طناب می شد. اما در اینجا ظاهراً شما می توانید با کمک اشیاء از این طناب استفاده های زیادی کنید. در یک صحنه از بازی ، آب در جایی خالی از قسمت زیرین کف زمین جریان پیدا کرده و باعث پدیدار شدن یک گذرکاه پنهان شده می شود. با استفاده از طناب به بلندترین نقطه ایی که می توانید قلاب بزنید ، متصل شده و به طور عمودی از ستون سنگی بالا بروید.پس از چند لحظه بالا رفتن کف زمین با صدای بلندی ترک براشته و خرد شده و مرحله جدید نمایان می شود.بسیاری از معماها در underworld با استفاده روش های گوناگون حل شده و این می تواند با پریدن به سمت ستون و استفاده از وزن لارا برای هل دادن او به سمت بالا استفاده کند.


[تصویر: tomb-raider-underworld-11.jpg]

Underworld از یک روش جدید " بالا رفتن آزاد" حمایت می کند که به لارا توانایی بالارفتن به سبک مرد عنکبوتی در سطوح مقعر، محدب و لبه های مسطح می دهد. اما چیزهای دیگری نیز وجود دارند که او را در انجام نقشه هایش یاری می کنند. فکرش را کنید(خزه ها،صخرهای برآمده ، لبه ها و گچ بری ها و .....) در محیط underworld از یک سیستم ترکیب نور استفاده شده که نورهای پویا و زنده را با نورهای زمینه بازی ترکیب کرده است. خود لارا نیز تا اندازه ایی در معرض یک هارمونیک کروی (نور پردازی غیر مستقیم) قرار گرفته است و این بدان معناست که انعکاس نور مربوط به اشیاء و ایتمهایی که در نزدیکی او قرار دارند رنگ و ظاهر لارا را تغییر داده و بر پوست او تاثیر گذار هستند . اگر شما نزدیک شاخ و برگ درختان ایستاده باشید ، پوست لارا به صورت جزیی سبز رنگ خواهد شد. اگر به سمت یک حیاط سنگی حرکت کنید به طور دقیق و ظریف او احساس خنکی می کند. حتی در این مرحله و درداخل ساختمان، ما ناحیه بیرونی را با کیفیت بسیار بالایی می بینیم . رنگ زمینه مشکی تیره و جزئیات نوع ابرهایی که در طول افق درحال حرکت هستند و سایه انداختن آنها بر روی زمین .حتی وقتی صاعقه آسمان را شکافته ، محیط بازی روشن می شود، باران به زمین می ریزد و باد به درختان کوبیده می شود. Eidos برای ساختن و شکل دهی واقعی درآثاری که در این بازی وجود دارد از هزاران عکس و منظره واقعی استفاده کرده است . ما یک معبد واقعی (همان mayan)را در بازی به شکلی می بینیم که احساس می کنیم از اجسام و سنگ های واقعی تشکیل شده است.eidos در مورد طرح و نقشه کلی underworld چیزی نگفته است اما این نکته را فاش کرده که قسمت ویژه بازی هنگام باز کردن دروازه ها به سمت underworld mayan می باشد.

[تصویر: 20081202_tombraiderlendedbackground.jpg]

بر اساس پیشینه داستان در mayan، تقویمی مورد استفاده قرار می گیرد که بر اساس 300 روز در سال می باشد، که علاوه بر این 300 روز ، در هر سال 10 روز گمشده وجود دارد. اگر لارا بتواند این معما را حل کند زمانی است که دروازه های جهنم باز خواهند شد. بنابراین شما برای یافتن روزهای گمشده باید زمان را در تقویم mayan تغییر دهید.(بر اساس روی هم قرار دادن یک سری ورقه های سنگی که در روی زمین وجود دارند). با حل کردن معماها کار به پایان می رسد که شامل رهایی از قید وبند بسیاری از اسباب و لوازم مربوط به تقویم و جابجا کردن ورقه های سنگی می باشد. که با این کار به سمت دروازه ها نشانه رفته و آنها به شکل دراماتیک(نمایش داستانی) باز می شوند.
لارا برای رسیدن به دروازه ها یک محدودیت زمانی دارد . و از شما یک تشکر ویژه می شود برای اینکه دوچرخه (وسیله) قابل اعتماد لارا را که در نزدیکی او قرار دارد به دستش بسپارید.این دوچرخه که از دنیای افسانه ها پدیدار می شود استفاده های زیادی برای لارا دارد که در زمان خود آشکار می شود . نمایش پیدا شدن دوچرخه کوتاه بوده و سپس لارا وارد دروازه ها شده و به نظر می رسد که نمایش به پایان خواهد رسید.
Tomb raider:underworld به زودی آینده روشنی خواهد داشت که هدف نهایی آن تولید یک بازی افسانه ایی – فکری موفق می باشد و در این زمان است که به شخصیت لارا حقه ها و فوت وفن های زیادی اضافه شده است. اگر چه underworld هنوز هم ادامه داشته و رسماً کامل نشده است

نوشته : محمد ( مدیر سایت) در سه شنبه 3 شهریور 1388 نظرات ( ) - لینک مطلب


جست و جو در سایت
 

 

آرشیو
موضوعات
آخرین مطالب ارسالی
نویسندگان
لینک دوستان
ابر برچسب
 

 

 

All Right Reserved By ~  Coded For blogfa , Mihanblog & ... By : www.Web-fa.mihanblog.com