تبلیغات
پی سی بازی
لینکدونی - لینک های جالب از سراسر وب

توانا رسانه نوین
وبلاگ تخصصی سر طناب
ایکس پورت
ارسال لینكهای جالب توسط شما برای لینكدونی ...
ادامه - آرشیو لینکدونی ...

آمار وبلاگ

امروز :
دیروز :
این ماه :
ماه قبل :
کل :
تعداد مطالب :
تعداد نویسندگان :
تعداد صفحات :

قدرتمند ترین سایت ارائه خدمات طراحی وب سایت و نرم افزار های کاربردی

.::: Splinter Cell : Conviction

Splinter Cell : Conviction

"قبل از آغاز نمایشگاه باشکوه E3 امسال، آخرین بار در ماه May سال 2007 در نمایشگاه Ubidays بود که تریلر و تصاویری از سم فیشر و اپلینتر سلش دیده شد.بازی خوبی به نظر می رسید، اما بی نظیر هم هم نبود، شتاب در ساخت آن بازی کاملاً مشخص بود. همه از Splinter Cell انتظار یک بازی درجه یک و به یاد ماندنی را داشتند و دارند که این انتظار بی جایی هم نبود چراکه این سری بازیها همیشه موفق بوده است مخصوصآ در 3 نسخه ی اول. بعد از مدتی از گوشه کنار به گوش رسید که ساخت این نسخه دوباره از سر گرفته شد و بازی برای سال مالی 2009-2010 آماده ی عرضه خواهد شد؛ این درحالی بود که Ubisoft خودش هیچگاه این خبر را تایید نکرد. Ubisoft بعد از Ubidays دو سال کامل در مورد Splinter Cell: Conviction سکوت کرد ولی تیم سازنده ی این بازی به سختی در حال کار بر روی این پروژه بود. احتمالآ این جزئی از استراتژی های Ubisoft بوده است تا سازندگان بازی بتوانند بدون حاشیه و با تمرکز کامل روی این نسخه ی مهم کار کنند. Ubisoft بالاخره در نمایشگاه E3 2009 سکوتش را به طور کامل شکست و Conviction بعد از 2 سال غیبت دوباره ظهور کرد و با تغییر و تحولات عظیم خود یک علامت تعجب بزرگ را در ذهن طرفدارانش قرار داد. این بازی نمایش فوق العاده ای را در E3 پشت سر گذاشت.


بقیه پیشنمایش در ادامه مطلب منتظر نظراتم


استودیوی عظیم Ubisoft Montreal جاییست که این نسخه در آن در حال ساخت است و Ubisoft Shanghai دستی در ساخت این بازی ندارد. همانطور که می دانید نسخه ی Pandora Tomorrow و نسخه ی PC ،PS3 و X360 عنوان Double Agent توسط Ubisoft Shanghai ساخته شده بودند و سایر نسخه های این سری بازیها نیز توسط Ubisoft Montreal. البته در تیم سازنده ی این بازی در استودیوی Montreal نیز تغییرات زیادی به چشم می خورد و آنطور که از شواهد و سوابق پیداست افراد گلچین شده ای برای ساخت این بازی انتخاب شده اند.مطمئنآ خیلی از ما وقتی سم فیشر Conviction دو سال پیش را با سم فیشر این Conviction مقایسه می کنیم ناخوداگاه لبخندی به لب می زنیم. سم فیشری که ژولیدگی، خستگی و مظلومیت در چهره ی آن موج می زد اکنون کاملآ خوش تیپ، تازه نفس و البته بی رحم و خشن شده است و این شخصیتیست که سم بعد از حوادث تلخی که در نسخه ی Double Agent برایش پیش آمده باید باشد. شاید اگر سم فیشر اکنون به این خوبی طراحی نمی شد ما به همان ظاهر 2 سال پیشش هم راضی می شدیم و اکنون به آن نمی خندیدیم!

Double Agent نسخه ای بود که سری Splinter Cell را وارد مرحله ی تازه ای کرد. مرحله ای که وارد زندگی شخصی سم می شد و داستان حول او و تصمیمات او می چرخید. سم قبل از آغاز این ماموریت دخترش را در یک تصادف از دست داد و در طول ماموریت نیز با انتخاب های بزرگی روبرو شد؛ انتخاب هایی که در آن باید از بین بد و بدتر یکی را انتخاب می کرد و همین موضوع هربار به روحیه ی او ضربه ی بزرگی میزد. درست است که در Double Agent زمانی که اسلحه به سم داده شد تا Lambert (دوست سم و فرمانده ی او در Third Echelon) را بکشد شما یک انتخاب دیگر هم داشتید ولی اکنون معلوم شد که شلیک کردن به سمت Lambert جزئی از داستان بازی بوده است. همه ی این اتفاقها بود که باعث شد او که به گفته ی خودش همیشه دوست داشت یک زندگی عادی داشته باشد ولی بخاطر ماموریتهای پی در پی National Security Agency) NSA) هیچوقت به این خواسته اش نرسید، دیگر چیزی برای از دست دادن نداشته باشد و حس خشم و انتقام تمام وجود او را احاطه کند. سم بعد از مدتی متوجه می شود که مرگ دخترش، Sarah یک تصادف نبوده است و به Third Echelon (نام یکی از سازمانهای وابسته به NSA که سم برای آن کار می کرد) مشکوک می شود، بنابراین Third Echelon را به خاطر خیانتش با تمام خدماتی که برایش انجام داده بود رها کرده و تصمیم می گیرد خود به تنهایی به دنبال پیدا کردن قاتل دخترش و کشف حقایق پشت پرده که سالها از آن بی خبر بوده است برود. قاتل Sarah Fisher شخصی به نام Andrea Kobin، یک دلال اسلحه است که پول می گیرد تا با ماشینش Sarah را به قتل برساند؛ او اکنون در جزیره ی مالت سکونت دارد. سم نیز با فهمیدن این موضوع بلافاصله به مالت سفر می کند تا دریابد که واقعآ چه کسی Kobin را برای کشتن دخترش فرستاده و مرگ دخترش چه اهمیتی برای آنها می تواند داشته باشد؟

به گفته ی سازندگان، بخش آغازین Splinter Cell: Conviction در مالت بوقوع می پیوندد و سپس بازی وارد قلب امریکا یعنی Washington D.C. می شود که قسمت اعظم و هیجان انگیز بازی در آنجا رخ خواهد داد. نکته ی جالب اینجاست که در طرح های هنری منتشر شده از بازی نیز ما بارها سم را در اطراف کاخ سفید دیدیم که در برخی از آنها ارتش هم با تمام تجهیزات نظامی خود به دنبال او بود؛ حتی با دقت در یکی از آنها بخشی از کاخ سفید را هم در حال سوختن در آتش می بینیم! می توان اینطور حدس زد که در یکی از مراحل مهم و سرنوشت ساز بازی سم به درون کاخ سفید نفوذ خواهد کرد و بعد از اتمام ماموریت و ایجاد انفجار، همه باخبر می شوند و قسمت فرار از دست نظامیان ارتش آغاز می شود. در هر صورت باید منتظر وقوع اتفاقات بزرگی در Conviction بود ...

از این مسائل که بگذریم می رسیم به خود بازی و گیم پلی آن که در E3 همه را شگفت زده کرد. مکانیزم گیم پلی این نسخه نسبت به نسخه های قبلی تغییرات و پیشرفت های خوب و رو به جلویی را داشته است. هر مرحله به صورت یک Sandbox کوچک است که شما را در محیطی نسبتآ باز قرار خواهد داد و این اجازه را می دهد تا بهترین مسیر را برای رسیدن به محل مورد نظر انتخاب کنید. علاوه بر این شما می توانید با به صدا در آوردن دزدگیر ماشین ها یا ایجاد اختشاش از طرق مختلف در بین مردم هرج و مرج ایجاد کنید و بدین وسیله دشمنانتان را از مکانی که در آن حضور دارند و مانع نفوذ شما می شوند به محل ایجاد اغتشاش بکشانید.اما یکی از اولین مواردی که در ابتدای بازی ممکن است نظر خیلی ها را جلب کند پویایی و رفتار مردم عادیست. در دمویی که از این بازی در E3 به نمایش گذاشته شد ما شاهد این بودیم که هر یک از آنها در حال انجام کار خاصی هستند؛ یکی در حال روزنامه خواندن است، یکی در حال حرف زدن با تلفن همراه، دیگری در حال خرید و ... که این فوق العاده به نظر می رسید. در معدود عناوین صرفآ Sandbox دیده بودیم که تا این حد بر روی پویایی مردم کار کنند ولی سازندگان Conviction با اینکه سبک اصلی بازیشان چیز دیگریست اینکار را به بهترین شکل انجام دادند.سم توانایی های مخفی کاریش را همچنان حفظ کرده اما دیگر مجبور نیست حتمآ و همیشه از آنها استفاده کند چون او دیگر عضو NSA نیست و نیازی نیست کارهایش کاملآ در خفا باشد. درواقع Conviction نسخه ایست که تواناییهای سم را در کارهای غیر از مخفی کاری هم نشان خواهد داد. سرعت گام ها و حرکات سم اینبار سریعتر از قبل شده است. او اکنون می تواند با استفاده از برادگی های موجود بر روی دیوارها از آن ها بالا برود و جابه جا شود، پنجره ها را باز کند و پیش از آن که وارد ساختمان شود در همان وضعیت تیر اندازی کند و کارهای متعدد دیگر که تنها با انجام بازی می توان به تمام آنها پی برد.

یکی از توانایی های نابی که در این نسخه می توان از آن بهره برد، قابلیتی به نام Mark & Execute است. شما با استفاده از این قابلیت می توانید تعدادی از دشمنان را قبل از ورود به صحنه انتخاب کنید تا بعد از ورود، سم به طور اتوماتیک خیلی سریع، بدون اینکه صدایی از آنها بلند شود با چند تیر نابودشان کند. حتی شما می توانید یک شیء تعیین کننده مثل چراغ را هم جزء اهداف خود قرار دهید تا همه جا تاریک شود و بتوان افراد باقی مانده را با استفاده از تکنیک های مخفی کاری از بین برد. البته باید توجه داشت که سم تعداد معدودی را می تواند با استفاده از این قابلیت نابود کند و این تعداد بستگی به نوع اسلحه ی شما دارد. مثلآ با استفاده از اسلحه ی کلت که مخصوص کارهای مخفیانه است و دقت بالایی را برای headshot می طلبد او تنها 2 نفر را می تواند نابود کند ولی با سلاحی مثل Shotgun که دارای قدرت بالاییست و نیاز به دقت بالا ندارد تا 3 نفر را می تواند به این روش از میان بردارد.

از دیگر ویژگی های جالب موجود در این نسخه Last Known Position است. این ویژگی همانطور که از نامش پیداست آخرین مکانی که دشمنان شما را در آنجا دیده اند را با قرار دادن روح ساکنی از آخرین وضعیت سم در آن نقطه نشان می دهد و دشمنان برای مدتی احساس می کنند که سم همچنان در آن ناحیه حضور دارد. در این فاصله شما می توانید به صورت مخفیانه خیلی سریع وارد عمل شده و از غفلت آنها بهترین استفاده را ببرید. البته ویژگی Last Known Position را درواقع باید جزئی از پیشرفت های بسیار خوب هوش مصنوعی دشمنان در این نسخه دانست.

از جمله تغییراتی که در این نسخه نسبت به نسخه های گذشته بوجود آمده می توان به شیوه ی نمایش میزان مخفی بودن سم اشاره کرد. اگر سم مخفی باشد محیط به رنگ سیاه و سفید در می آید و دشمنان رنگی نشان داده می شوند و این شیوه ی نمایش می تواند کاملآ احساس مخفی بودن را به شما القا کند. در صورتی هم که سم پنهان نبوده باشد همه چیز رنگی خواهد بود.

همانطور که مشخص است سم در این نسخه دیگر در حال انجام ماموریت های NSA نیست، بنابراین دیگر آن تجهیزات و سلاح های با ارزش و کاربردی ای را که همیشه با توجه به شرایط هر ماموریت به او داده می شد را به همراه نخواهد داشت؛ در نتیجه او باید تا جایی که امکان دارد از محیط خود این تجهیزات را هرچند در شکل ساده تر برای خود محیا کند. یکی از این ابزارهای ساده اما مفید تکه آینه است. سم به عنوان مثال می تواند با شکستن آینه بقل یک ماشین، تکه آینه ای بدست آورد و با استفاده از این آینه پیش از باز کردن هر در، از آنچه که در آنطرف وجود دارد باخبر شود و اگر فرد یا افرادی هم در آن سمت هستند از همین طریق آنها را Mark و پس از ورود Execute کند. یک نوع grenade تازه و بسیار کاربردی به نام EMP نیز به این سری بازی ها اضافه شده که با پرتاب آن در ناحیه ی مورد نظر می تواند با ارتعاشات الکتریکی تمام چراغهایی که در آنجا وجود دارند را از کار بیندازد و راه شما را برای انجام کارهای مخفیانه هموار کند.

در آغاز دمویی که در E3 به نمایش گذاشته شد، سم با ورود به صحنه یک بازجویی فیزیکی دیدنی را از یک فرد به ظاهر قوی هیکل در یک توالت عمومی انجام میدهد و از او در مورد قاتل دخترش می پرسد. سم در ابتدا او را خیلی سریع خلع سلاح کرده و سپس با ضربات گوناگون او را مغلوب می کند و به خواسته اش می رسد. جالب اینجاست که تمام حرکاتی که توسط سم انجام می گرفت کاملآ جزئی از خود بازیست و باید توسط گیمر انجام گیرد. شاید برخی با دیدن این صحنه احساس کنند که همه ی ضربات به شیوه ی QTE انجام می گیرد ولی اینطور نیست. شیوه ی بازجوئی بسیار جالب و تازه است. همه چیز بستگی به این دارد که شما آن شخص را به کدام قسمت از محیط هدایت کنید. اگر سم او را به سمت یک دیوار یا آینه برده باشد سر او را به آنجا خواهد کوبید، اگر کنار هیچ سطح افقی یا عمودی نباشد خود سم با سرش او را خواهد زد؛ یا اگر فرد نشسته و سم ایستاده باشد، سم با زانو به سر او ضربه می زند و ...

از مواردی هایی که سازندگان تاکید زیادی روی آن داشتند شیوه ی بیان ماموریتها، میان پرده ها و flashbackها بوده است. آنها طبق گفته های خود قصد دارند گیمر کاملآ وضعیت سم فیشر را درک کند و خود را جای او بگذارد و در طول بازی همیشه همراه او و هدایت کننده ی او باشد، نه اینکه بعضآ شاهد و ناظر اعمال قهرمانانه ی او که خود دستی در آن ندارد. آنها همچنین نمی خواستند با آوردن این نوع میان پرده ها در وسط بازی وقفه ای ایجاد کنند. بنابراین تصمیم گرفتند flashbackها و میان پرده ها را در مواقعی خاص در طول انجام مراحل بر روی دیواره های محیط بازی همانند ویدئویی که از یک پروژکشن نشان داده می شود به نمایش بگذارند تا از این طریق حس و حال متفاوت و تازه ای را هم به این بازی ببخشند. در واقع آنها در این زمینه خود را کاملآ مقابل MGS4 قرار داده اند که دارای میان پرده های بسیار متعدد و طولانی ای بود و گیمر در بسیاری از اوقات گویا بیشتر ناظر میان پرده ها و کارهای قهرمانانه ی اسنیک و دوستانش بوده تا انجام دهنده ی مراحل بازی. در Conviction ماموریت ها نیز به همین شیوه با جملات کوتاه اما کلیدی بر روی دیوارها نقش می بندند و دیگر نیازی نیست وارد منوی بازی شوید و لیست ماموریتها را از آنجا ببینید.

در این نسخه ما شاهد گرافیک بسیار زیبا و چشم نوازی هستیم که سال ها بر روی آن کار شده. محیط بازی فوق العاده پر زرق و برق است و جزئیات فراوانی دارد که در تصاویر و تریلرهای منتشر شده از بازی کاملآ مشخص است و نیازی به توضیح نیست. سازندگان در Conviction بر روی dynamic ساختن محیط بازی بسیار کار کرده اند و بخش کوچکی از این قضیه را در همان صحنه ی بازجویی سم می توان دید. همه چیز مثل آینه، کاشی های دیوار، توالت فرنگی و ... به زیبایی با زدن ضربات محکم قابل تخریب بودند. شما حتی می توانید با شلیک تنها یک تیر به شیء ای بزرگ همانند لوستر تمام افرادی که در زیر آن هستند را نابود کنید و اینگونه اشیاء در محیط های مختلف بازی کم نخواهند بود. انیمیشن ها نیز در این نسخه تغییرات و پیشرفتهای برزگی کرده اند و خصوصآ برای حرکات سم در حین بازجویی ها و کارهایی مثل Mark & Execute انیمیشنهای متنوع و جذابی طراحی و تعریف شده است. سیستم نورپردازی و سایه زنی در عناوین Stealth بیش از هر بازی دیگری اهمیت دارد و سازندگان به این موضوع نیز توجه زیادی داشته اند و ما شاهد پیشرفتهای زیادی در این زمینه خواهیم بود.بد نیست این را هم بگوییم که دو نسخه ی اول سری Splinter Cell بر پایه موتور گرافیکی Unreal Engine 2 ساخته شد و سپس با تغییرات زیادی که سازندگان این بازیها برای Chaos Theory روی این موتور اعمال کردند نامش را به Unreal Engine 2.5 تغییر دادند و این تغییرات در Double Agent بسیار بیشتر هم شد. اما در Conviction پیشرفت های بسیار بسیار چشم گیری در UE2.5 انجام گرفت تا جایی که سازندگان این اجازه را پیدا کردند که به طور کل نام Unreal Engine را پاک کنند و عنوان LEAD را بر روی موتور گرافیکی با ارزش خود بگذارند.

کارگردان جوان بازی، آقای Maxime Beland، در مورد درجه ی سختی Splinter Cell: Conviction و زمانی که برای اتمام آن لازم است نیز اعلام کرده که قصد دارند بازی را حداقل با دو درجه ی سختی Normal و Realistic عرضه کنند. درجه ی سختی Realistic همانطور که از نامش پیداست بازی را واقع گرایانه و فوق العاده سخت خواهد کرد و شما حتمآ باید ماموریت خود را در خفا انجام دهید چرا که تنها دو تیر می تواند باعث مرگ شما شود. اما در درجه ی سختی Normal اکثر گیمرهای معمولی می توانند بازی را به پایان برسانند و زمان مفید برای اتمام تمام مراحل در این حالت حدودآ 12 ساعت خواهد بود.Splinter Cell: Conviction همانند نسخه های قبل خود دارای حالت Multiplayer نیز هست اما هنوز سارندگان اطلاعات خاصی در مورد این بخش منتشر نکرده و همه چیز را در اینباره به روز های پایانی موکول کرده اند. به هر حال Splinter Cell: Conviction پیشرفت ها و نوآوری های متعدد و البته هدفمند  و رو به جلویی را داشته است و همین تغییرات در کنار داستان هیجان انگیز و گرافیک زیبای این نسخه می تواند Splinter Cell: Conviction را به یکی از بهترین عناوین امسال مبدل سازد. این بازی در حال حاضر قرار است اکتبر امسال برای X360 و PC روانه ی بازار شود."

منبع اصلی : GamersLand.ir

با تشکر :پی سی بازی

نوشته : محمد ( مدیر سایت) در پنجشنبه 5 شهریور 1388 نظرات ( ) - لینک مطلب


جست و جو در سایت
 

 

آرشیو
موضوعات
آخرین مطالب ارسالی
نویسندگان
لینک دوستان
ابر برچسب
 

 

 

All Right Reserved By ~  Coded For blogfa , Mihanblog & ... By : www.Web-fa.mihanblog.com